DS2: Dames 2 wint kraker tegen Blerick

In een volle, kolkende sporthal speelde Dames 2 van BSAC de belangrijkste wedstrijd van dit seizoen tegen directe concurrent Blerick 1. Het massaal aanwezige publiek werd beloond en kreeg een spannende, goede wedstrijd voorgeschoteld. Met een einde als een thriller waarbij de Breetsen aan het langste eind trokken.

Om aansluiting te houden met koploper BSAC moest Blerick winnen. De druk lag bij duidelijk bij hen, al was er van spanning bij de Breetsen natuurlijk ook sprake. Direct vanaf de start gingen beide ploegen er vol tegen aan. Er werd om en om gescoord. Na een mooie 5-5 lukte het Blerick uit te lopen tot 5-8. Drie punten verschil, dat is fors in een duel waar het erom spant. BSAC houdt het hoofd gelukkig koel en komt door goed combinatiewerk met de cirkel weer langszij tot 8-8. Na 20 minuten spelen staat het 10-10, en lukt het de Breetsen knap om los te komen van hun tegenstander. Met een mooie 13-10 gaat men de rust in. In het begin van de tweede helft weet BSAC de voorsprong zelfs uit te breiden tot 17-13. Blerick zet daarop tactisch een en ander om, en dat heeft direct effect. Daar komt dan nog een twee minuten tijdstraf bij aan de kant van Maasbree, waardoor Blerick ineens weer helemaal terug in de wedstrijd komt. Het wordt zelfs heel spannend als Blerick erover heen gaat, 20-21. Maasbree blijft echter de aansluiting houden en door goede aanvallende acties is Blerick genoodzaakt enkele keren aan de handrem te rekken. Met als gevolg een paar 7 meters achter elkaar. Een minuut voor het einde staat het 23-23. Blerick lijkt met die stand als morele overwinnaar uit de bus te komen. Dan, in de laatste seconden, krijgt BSAC nog een vrije worp. Terwijl de zoemer al is gegaan mag de worp uiteraard nog genomen worden. Blerick zet een muurtje neer en bij BSAC legt Christianne aan voor de laatste worp. Vaak gaan deze ballen over, komen ze in de muur of is het een eenvoudige vangbal voor de keeper. De Breetsen hebben echter het geluk aan hun zijde. Christianne wacht geduldig, kiest het goede moment en de keeper staat kansloos op het verkeerde been. Beide partijen zien de bal in het net rollen. Voor Blerick enorm zuur, voor BSAC een uitbarsting van feestvreugde! Met deze stand staat BSAC 4 punten los van Blerick. Een voorsprong die normaal gesproken niet meer uit handen gegeven mag worden, waardoor het kampioenschap nu dan echt lonkt. Volgende week spelen de dames tegen Wijnandia, om 9.45 in Hulsberg.