DS2: BSAC pakt 2 punten

Dames 2 reed deze zondag van Maasbree naar het zuidelijke Berg en Terblijt. Een wedstrijd waar BSAC met vertrouwen naar uitkeek, maar waar ook wel de nodige druk op lag, gezien de laatste twee verloren wedstrijden.

Maasbree ging goed van start. De ploeg liep direct uit naar 0-4. Helaas volgde er daarna een slechte fase met balverlies en onrustig spel. Dames 1 van Vilt/Be Quick liep over Maasbree heen met 9-7. Toch wist Bsac zich te herpakken en gingen de teams de rust in met rust 11-10

Na rust ging Maasbree slecht van start. Vilt/Be Quick liep uit tot 14-10. Gelukkig ging na zo’n 10 minuten de knop om. Er kwam rust in het team. Aanvallen werden goed opgezet. Er was vechtlust en er werden veel breaks gelopen. De druk zat er goed op en snel kwam de stand op 17-17. Ondanks of misschien juist door het uitzetten van spelers van BSAC, kwam er ruimte. Maasbree denderde over Berg en Terblijt heen waardoor met veel vertrouwen de laatste fase kon worden uitgespeeld. Eindstand: 20-26. Daardoor staat de promovendus van de eerste klasse nu keurig als middenmotor op de lijst!