HS1: BSAC sleept punt uit het vuur

Na de nederlaag tegen Sittardia vorige week hadden de mannen van BSAC het een en ander recht te zetten. Ditmaal tegen De Sprint uit Deurne. De warming-up gebeurde volledig gefocust en in mooie nieuwe warmloopshirts dankzij Workeazy uit Eindhoven. Helaas zonder muziek, misschien kwam dit de focus ten goede.

In de eerste helft begon Maasbree erg sterk. Er kwam een voorsprong op het bord te staan die lange tijd niet meer weg leek te gaan. Met snelle aanvallen, goed uitgelopen wissels en mooie afstandsschoten was er voor iedere speler een moment om zich te laten zien. Verdedigend stonden de mannen van BSAC hun mannetje, waardoor het veel scorende Deurne slechts tot 10 doelpunten kwam in de eerste helft. Maasbree maakte er 13, dus een voorsprong met rust.

Tijdens de tweede helft ging het iets minder met BSAC. Door enkele tijdstraffen, het niet houden aan afspraken en het af en toe slordige spel kwam Deurne weer dichterbij en zelfs op voorsprong. BSAC wist met een laat doelpunt nog een puntje aan de haak te slaan, de eindstand werd 21-21.

Volgende week mag BSAC Heren 1 op 11 november, net als de rest van Limburg naar het zuiden. Ze mogen helaas niet naar Maastricht, maar rijden nog een stukje langer. MenG Optimo had het goede idee om een wedstrijd te plannen op deze dag. De afworp zal zijn om 15:00. Als je om 14:00 op het Vrijthof vertrekt ben je met het OV net op tijd voor onze wedstrijd, tot zondag!