HS1: BSAC sleept punt uit het vuur

Zondag 2 december, BSAC had na een vrij weekend de wedstrijd tegen Rapiditas op het programma staan. Het Rapiditas wat goed aan het seizoen begonnen was, tot enige verbazing. Aan de score te zien was het een team dat op hoog tempo aanviel, maar hierdoor ook veel tegendoelpunten kreeg. Waarom kregen ze zoveel tegendoelpunten, schakelden ze zo langzaam,was de verdediging gewoon niet op orde of waren ze te gefocust op de aanval?

Het startsignaal klonk en meteen vlogen beide teams uit de startblokken. Na 5 minuten spelen was de bal al 7 keer uit het net gevist voor een stand van 5-2. Het tempo lag enorm hoog en bijna alle kansen vlogen in het net. Rapiditas had niet verwacht dat wij ook zo’n snel spel konden spelen, uitgaande van de uitslagen van eerdere wedstrijden. Waar we de eerdere wedstrijden op ongeveer 19 doelpunten gemiddeld zaten, hadden we er bij rust al 18 ingegooid! Rapiditas bleef op gepaste afstand met een ruststand van 18-14 tot gevolg.

Na de rust het gevreesde dipje, wat langzaam maar zeker steeds korter wordt. Waar we in het begin van het seizoen soms de gehele tweede helft stonden te ploeteren, blijft het tegenwoordig beperkt tot een paar aanvallen. Het tempo nam wat af en Rapiditas kwam dichterbij. Zo’n 2 minuten voor het einde stond het 24-25 in het voordeel van de bezoekers. Met een wonderbaarlijke redding van Nick, waar bijna doellijntechnologie voor nodig was, kwam BSAC aan de bal. Mees deed waar hij goed in was, schieten. Hij mikte de bal door de benen van de keeper voor de gelijkmaker, die op de bank gevierd werd alsof het de winnende was. De allerlaatste worp van de wedstrijd was voor Bart, hij wist nog bijna de winnende te maken vanuit eigen helft, als de keeper niet net op tijd teruggezakt was. helaas plukte hij de bal nog uit de kruising.

Komend weekend weer een vrij weekend voor de mannen maar op 16 december sluit HS1 2018 af met een wedstrijd tegen de ongeslagen koploper. Vorig jaar werd deze strijd gewonnen, kunnen ze het ontketende Gemini ook dit jaar aan banden leggen?