DS2: Punt gewonnen in het zuiden

De verwachting van dames 2 was om een zware wedstrijd te krijgen. SVM speelt normaal gesproken flink agressief en bovendien ontbraken er aan Breetse zijde diverse spelers. Met 1,5 wisselspeler op de bank was het afwachten hoe lang BSAC weerstand kon bieden. Achteraf viel dat gelukkig mee! Het begin ging gelijk op richting 3-3. Daarna wist de ploeg uit Munstergeleen iets uit te lopen. Men ging de rust in met 8-6.

Daarna sloeg SVM een gaatje en werd het 14-10. Het was een bepalende fase want als BSAC niet meer zou aanhaken was de wedstrijd bekeken. Zoals wel vaker dit seizoen, knokten de Breetse dames zich terug. Hoewel ze achter bleven staan, werd het verschil verkleind tot 2 punten.

De wedstrijd werd vanaf dat punt ook wat feller en agressiever. SVM voelde de hete adem van BSAC in de nek. Met nog een paar minuten te spelen kreeg Maasbree geloof dat er minstens 1 punt en misschien wel meer inzat. De dames zetten een erg mooie aanval op en bereikten bij een stand van 20-19 de cirkel die een vrije scoringskans had. Toen SVM aan de noodrem trok, kon de scheids niet anders doen dan een 7meter geven. Beheerst werd die door Maasbree benut.
Eindstand 20-20. Een verdiend gelijkspel om het kerstreces mee in te gaan!