DS1: BSAC kansloos in eerste derby

De eerste Limburgse en tevens gemeentelijke vrouwenhandbalderby in de tweede divisie was nooit een echte wedstrijd. BSAC speelde ver onder de maat tegen een veel sterker Bevo en verloor kansloos met 24-16.Beide teams leken op papier aan elkaar gewaagd en waren dat in eerdere ontmoetingen ook. Bij BSAC ontbrak echter het vuur dat nodig was om te kunnen stunten. Slaagden de handbalsters uit Maasbree er in de eerste helft nog in een grote achterstand goed te maken, na rust (12-10) hadden ze geen antwoord meer op het snelle spel van de gastvrouwen. De Breetsen worstelden vooral met zichzelf en kwamen geen moment in hun spel. Ditmaal gaf ook de verdediging niet thuis. Een off-day dus. Dat de promovendus dit uitgerekend in de Peel en Maas derby moest overkomen, maakte de ruime nederlaag extra pijnlijk.Door het terugtrekken van Hellas is er komend weekeinde geen wedstrijd. Dat betekent dat BSAC vier weken tijd heeft om bij te tanken voor de tweede ronde van de competitie. Met negen punten uit tien duels en momenteel een zesde plek mag de nieuwkomer hoe dan ook terug kijken op een prima debuut in de tweede divisie.