DS1: Zwaarbevochten gelijkspel BSAC

De BSAC-vrouwen hebben een punt overgehouden aan de uitbeurt bij degradatiekandidaat Gemini. In Zoetermeer werd het 21-21 na een 11-12 ruststand.

Hoewel er zeker meer in had gezeten, kwamen de Maasbreese handbalsters met een gelijkspel uiteindelijk goed weg. In de slotminuten kroop de ploeg – met één speelster minder op het veld als gevolg van een tijdstraf – een paar keer door het oog van de naald en was het keepster Sanne Beurskens die met knappe reddingen een nederlaag wist te voorkomen.

BSAC is alweer een paar weken op zoek naar de puike vorm waarin meteen na de winterstop overtuigend werd afgerekend met streekgenoot Bevo Hc en bekeropponent BFC. Ook op bezoek bij het laag geplaatste Gemini oogde het spel verre van stabiel en kwam het vooral op vechtlust aan. Alleen vocht de ploeg wederom vooral tegen zichzelf. Goede acties werden ook ditmaal afgewisseld met dom balverlies, waarvan de gastvrouwen gretig profiteerden. Bij een 17-19 tussenstand leek de balans toch nog in Maasbrees voordeel door te slaan, maar opnieuw kreeg Gemini de kans om langszij te komen.

Ondanks het povere spel was er vooral reden tot tevredenheid bij de nummer acht van de tweede divisie. Het was voor het eerst sinds de openingswedstrijd van het seizoen dat BSAC niet met lege handen naar huis hoefde. Of de ban daarmee gebroken is, zal zaterdag blijken in de uitwedstrijd tegen hekkensluiter United Breda.