DS1: BSAC laat titelkandidaat bijna struikelen

De BSAC-vrouwen hielden ook aan de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen een goed gevoel maar geen punten over. Ditmaal was het Voorwaarts dat ontsnapte: 28-29.
De handbalsters uit Maasbree deden niet onder voor de opponent uit Twello, die vorig jaar nog in de eredivisie uitkwam maar vrijwillig twee trapjes lager ging spelen. Voorwaarts is daarmee de gedoodverfde favoriet voor het kampioenschap. De fysiek sterke bezoeksters gooide  al hun individuele kwaliteiten en schotkracht in de strijd, maar kregen geen vat op het Maasbreese aanvalsspel. Na rust (12-14) liep de score lange tijd gelijk op. Met name Maud Engels en Mirte Lintjens waren trefzeker voor de thuisploeg, die knokte voor elke bal.
In de slotfase leek Voorwaarts middels enkele snelle uitbraken alsnog een beslissende voorsprong te nemen, maar opnieuw kon BSAC aanklampen. Een gelijkspel zat er echter niet meer in.
Het goede spel in de eerste competitieduels geeft vertrouwen voor de bekerwedstrijd van donderdag tegen MEOS uit Nederweert, dat eveneens in de tweede divisie uitkomt, en de uitbeurt bij Pacelli in Zieuwent op zaterdagavond.