DS1: BSAC schiet tekort in derby

Het vrouwenteam van BSAC bleef ook in de eerste thuiswedstrijd van het nieuwe seizoen met lege handen. De derby tegen Bevo Hc eindigde in een 24-26 nederlaag.

Het was voor het eerst sinds bijna drie jaar dat de handbalsters uit Maasbree in het gemeentelijke onderonsje aan het kortste eind trokken. Hoewel de buren uit Panningen een prima prestatie leverden, had BSAC het verlies toch vooral aan zichzelf te wijten. Vooral aanvallend ging er veel mis bij de thuisploeg. In de eerste helft oogde het spel statisch en traag, na rust (11-12) werden er vooral veel kansen gemist. Desondanks lukte het om de achterstand om te buigen in een voordelige marge. BSAC verzuimde echter in die fase door te drukken en gaf de wedstrijd jammerlijk uit handen.

Tegen de volgende opponent, het eveneens nog puntloze Oliveo, zullen de Breetsen uit een ander vaatje moeten tappen. Het uitduel is op zaterdag 23 oktober in Pijnacker.
Een opsteker is de 20-33 zege op BFC 2 in het bekertoernooi. In de volgende ronde krijgt BSAC op 4 november bezoek van V&L 2, waarvan vorige week in de competitie werd verloren.