HS1: 10 Punten voor BSAC!

Afgelopen weekend mocht Heren 1 hun wedstrijd spelen tegen Rapiditas. Na ongeveer 3 uur langs het kanaal te hebben gereden, kwamen ze bij Aan de Bron. Met zoals meestal een drietal spelers van talententeam Heren 2 die meededen, waren ze klaar om met de wedstrijd te beginnen.

In de eerste helft ging het lange tijd maar rustig aan. De Breetse dekking stond prima, Rapiditas scoorde nauwelijks. Helaas was ook de doelpuntenproductie van Maasbree niet op orde. Aan het eind van de tweede helft gaf Weert iets meer gas, waardoor het verschil niet verder uit kon lopen. De scheids floot voor rust bij een stand van 6-14

In de rust werd er aangestipt dat ook het gas wat Weert tegen gaf, afgesloten moest worden. De dekking moest nog feller en de doelpuntenproductie mocht omhoog. Vorige keer had Rapiditas maar 9 keer gescoord, waarom lukte dat deze keer niet? De tweede helft scoorde Rapiditas nog vaker, zij kwamen uit op 18 doelpunten, hiermee waren de mannen van BSAC niet geheel tevreden mee. Gelukkig bleef BSAC op een veilige afstand van 15 doelpunten en resulteerde het in een eindstand van 18-33. Hierdoor komt Heren 1 op een puntentotaal van 10 punten uit 13 wedstrijden. Nu al een verbetering ten opzichte van vorig seizoen, dus de vooruitgang is zichtbaar!

Komende zaterdag mag Heren 1 weer op tour naar Zuid-Limburg, Sittard is de volgende tegenstander.  De wedstrijd begint om 20:20 te Sittard.