Breetse vechtmachine houdt punt over aan inhaalrace tegen koploper Manual

Afgelopen zaterdag 24 februari stond de uitwedstrijd tegen koploper Manual op het programma. In de heenronde werd nipt gewonnen dus een spannende wedstrijd lag voor de hand. Vooraf werd door de coaches gehamerd op het nakomen van de gemaakte afspraken. Na het eerste fluitsignaal werd wat angstig begonnen. Na een voorsprong van 1-2 was het woord aan Manual om een extra tandje bij te zetten. Op dat moment liet de Breetse dekking wat steekjes vallen en werd er diverse malen te gehaast afgerond. Dit alles resulteerde in een 14-10 ruststand.

Tijdens de rust werd het team door Daan en Paul (die ditmaal samen het hoofdcoachschap deelde) op scherp gezet. Stoppen met de flauwe hap in de verdediging en een tandje erbij in de aanval.

Net na de rust leken deze wijze woorden averechts te werken. Binnen een mum van tijd liep Manual uit tot 16-10. Dit was het sein voor de Breetse vechtmachine om nog een keer de rug te rechten. Met enkele snelle tegenstoten werd het gat razendsnel verkleind tot 2 doelpunten. Wat restte was een spannend laatste kwartier met kansen en doelpunten over en weer. Met nog enkele seconden te spelen werd door Bree bij een gelijke stand (21-21) nog een vrije worp gekregen ter hoogte van de middenlijn. Door onduidelijkheid over en weer zat er helaas geen laatste tegenstoot meer in.

Al met al een resultaat om trots op te zijn. En nu op naar komend weekend. Dan staat op zondagmiddag de thuiswedstrijd tegen Niobe op het programma. Zien we jullie dan in de sporthal?