BSAC door oog van de naald

De koploper wankelde, leek te struikelen maar krabbelde net op tijd overeind. BSAC won de topper tegen V&L 2 nipt met 17-16.
De trotse lijstaanvoerder was geen schim van de ploeg die vorige week met zoveel machtsvertoon een voorschot op het kampioenschap leek te nemen. Defensief was er weinig aan de hand, maar aanvallend hadden de handbalsters uit Maasbree een offday. Het spel oogde rommelig en miste dynamiek, de balcirculatie haperde en bij de afronding stond het vizier slecht afgesteld. BSAC keek voortdurend tegen een achterstand aan, maar gaf nooit op. Ook niet toen het verschil na de pauze voor de tweede keer opliep tot vijf treffers. De vechtlust werd uiteindelijk beloond. Kort voor tijd kwamen de Breetsen voor het eerst op voorsprong, en die werd niet meer uit handen gegeven.
Drie speeldagen voor het eind van de competitie leidt BSAC de titelrace in de hoofdklasse met vier punten meer dan ESC’90. Bij een misstap van de concurrent kan zondag al de beslissing vallen in de derby tegen HandbaL Venlo 2.  De afworp is om 14.00 uur in Venlo. Het tweede damesteam heeft zondag in de uitwedstrijd tegen LimMid 3 aan een punt genoeg om het kampioenschap in de tweede klasse binnen te halen.