DS1: Eerste overwinning BSAC-vrouwen

Na vijf wedstrijden hebben de handbalsters van BSAC hun eerste overwinning in de tweede divisie te pakken. Het bezoekende Nieuwegein kreeg met 30-13 stevig klop.
De promovendus had een bliksemstart en liep via 6-0 en 12-2 uit naar een 18-4 ruststand. De gasten uit Zuid-Holland werden volledig onder de voet gelopen door een ontketend BSAC, dat snel en doelgericht speelde en zeer effectief was in de afronding. Ook defensief liep het op rolletjes, met een hoofdrol voor keepster Sanne Beurskens. Doordat de wedstrijd halverwege al was beslist, duurde het na de hervatting een tijdje eer de gastvrouwen het juiste ritme hervonden. BSAC klimt door deze zege naar de zevende plek. Een goede opsteker voor de uitbeurt bij hekkensluiter Foreholte 2.
Maar eerst is er nog de bekerderby tegen Bevo 2 op woensdag 7 november. De afworp is om 19.15 uur in Panningen.