DS1: BSAC pakt belangrijke punten

MAASBREE De handbalvrouwen van BSAC uit Maasbree deden zondag goede zaken in de strijd om klassebehoud door het lager geplaatste Westlandia met 25-19 te verslaan.
Drie dagen na de bekerwinst op HandbaL Venlo 2 (31-30 na verlenging) zag het publiek in de Maasbreese sporthal opnieuw een enerverend duel waarin op het scherpst van de snede werd gevochten om elke bal. Er stond ook veel op het spel. Westlandia zocht aansluiting bij de middenmoot van de tweede divisie, terwijl BSAC er alles aan gelegen was om uit de gevarenzone te blijven. Tot halverwege ging het gelijk op: 11-11. Zoals zo vaak dit seizoen kwam de thuisploeg na de pauze slecht uit de startblokken. Maar net als afgelopen donderdag toonden de gastvrouwen veerkracht. Met keepster Kelly Haenraets-Smits opnieuw in een glansrol werd de achterstand omgebogen in een voorsprong die opliep tot zes doelpunten. Kelly van Osch, feilloos vanaf zevenmeter, en hoekspeelster Maud Engels hadden een groot aandeel in de Breetse productie.
BSAC gaat hierdoor met tien punten uit elf wedstrijden de winterstop in en bezet nog steeds een gedeelde zevende plaats op de ranglijst. Nog belangrijker is dat met de dubbelslag een einde kwam aan een negatieve reeks van vijf nederlagen. Het bereiken van de regiofinale van het landelijke bekertoernooi is zelfs een unicum in de clubhistorie. Donderdag 9 januari neemt de cupfighter het voor eigen publiek op tegen BFC uit Beek, dat een klasse hoger de tweede plek bezet. En vier dagen eerder staat de return van de derby tegen Bevo op het programma. Twee thuiswedstrijden om nu al naar uit te kijken.