DS1: BSAC knokt zich verder in bekercompetitie

BSAC heeft zich ten koste van streekgenoot HandbaL Venlo 2 geplaatst voor de derde ronde van het nationale bekertoernooi. In Maasbree werd het 31-30 na verlenging.

Beide ploegen komen uit in de tweede divisie en waren ondanks een verschil van zes punten op de ranglijst steeds aan elkaar gewaagd. Direct na rust (13-13) raakte de derby uit evenwicht door vier snelle Venlose doelpunten op rij, zonder een Maasbreese tegentreffer. BSAC wankelde maar bleef overeind. Waar het in de laatste vijf competitieduels telkens mis ging, lukte het deze keer wel om terug te komen in de wedstrijd. Punt voor punt werd het gat gedicht. Na de reguliere speeltijd gaf het scorebord een 25-25 stand te zien. In de verlenging hadden de gastvrouwen het beste van het spel. Toch bleef het tot het einde spannend. Een minuut voor de tijd viel de beslissing uit een strafworp, het laatste Venlose doelpunt was louter voor de statistieken.
De knappe bekerwinst is voor BSAC de eerste zege sinds bijna anderhalve maand en daarom tevens een opsteker voor de ontmoeting met Westlandia, concurrent in de strijd om handhaving. De afworp is zondag 15 december om 14.15 uur in Maasbree.

In de regiofinale van het bekertoernooi stuiten de Breetse handbalsters donderdag 9 januari op BFC uit Beek, de huidige nummer twee van de eerste divisie. De wedstrijd wordt gespeeld in Maasbree.