BSAC mist aansluiting met subtop

Na twee zeges op rij zijn de vrouwen van BSAC door twee opeenvolgende nederlagen de aansluiting met de subtop in de tweede divisie verloren.

De handbalsters uit Maasbree hebben al vanaf de herstart van de competitie moeite om hun draai weer te vinden. Wisselvalligheid is troef en dat brak de ploeg vorige week op in het duel met HMC uit Raamsdonksveer. De thuisploeg hikte voortdurend tegen een achterstand aan en kwam alleen in de beginfase van de tweede helft even dichterbij. De opleving was echter van korte duur. HMC won verdiend, maar het krachtsverschil tussen beide middenmoters was kleiner dan de uitslag doet vermoeden: 27-36.

Dat gold afgelopen zondag ook voor de verloren uitwedstrijd in en tegen Dongen. Na een valse start (7-1) kwam BSAC sterk terug en ontwikkelde zich een gelijk opgaande strijd. De tweede helft was qua scoreverloop een kopie van de eerste. De bezoeksters raakten weer op achterstand maar toonden opnieuw veerkracht. Bij 19-19 leek het duel te kantelen, maar Dongen slaagde er alsnog in revanche te nemen voor de nederlaag van een maand geleden: 24-20. Desondanks heerste er aan Maasbreese kant vooral tevredenheid over het vertoonde spel, dat minder grillig was dan in de afgelopen weken.

Als gevolg van de twee verliesbeurten is echter ook de afstand tot de gevarenzone  kleiner geworden. De twee laagst genoteerde ploegen, United Breda en Oliveo, kunnen rechtstreekse degradatie vrijwel niet meer ontlopen. De nummer 10 speelt een beslissingswedstrijd om klassebehoud. Die plek wordt momenteel bezet door Dongen. BSAC staat met drie punten meer op de achtste plaats, net boven provinciegenoot V&L 2.

Komend weekeinde heeft BSAC vrijaf. Zondag 3 april staat de streekderby tegen koploper Cabooter HandbaL Venlo 2 op de rol. De heenwedstrijd in Venlo werd in december met één doelpunt verschil verloren. De afworp is om 15.50 uur in Maasbree.

Schrijver: Marcel van Lier

Foto: Adriaan de Roode