BSAC-vrouwen sportploeg van het jaar

Het succesjaar 2016 kreeg afgelopen vrijdag nog een verrassend staartje voor de handbalsters van BSAC. De vrouwenhoofdmacht van de handbalclub uit Maasbree werd tijdens het sportgala in DOK6 in Panningen uitgeroepen tot beste sportploeg van de gemeente Peel en Maas.

De Breetsen waren compleet overdonderd toen bekend werd gemaakt dat de keus op hen was gevallen. De concurrentie was immers aanzienlijk, met de handballers van Targos Bevo HC 2 en de volleybalsters van VC Olympia als overige genomineerden. Ondanks de aansprekende prestaties en het ’thuisvoordeel’ van beide tegenkandidaten ging de titel naar Maasbree.

Deze derde prijs van 2016, na het behalen van het kampioenschap in de hoogste afdelingsklasse en het winnen van de Limburgse beker (voor het tweede jaar op rij), is de bekroning van een glansrijk jaar voor de ploeg en ook de club. BSAC timmert de laatste jaren immers behoorlijk aan de weg. Het gaat de Breetse vereniging op alle fronten voor de wind, zowel sportief als organisatorisch.

Het vrouwenteam, dat als debutant indruk maakte in de hoofdklasse door brutaal beslag te leggen op de tweede plek achter kampioen Margraten, begint nu aan de voorbereiding op het seizoen 2017-2018. Met toptalent Danique van Rijswijck, na zes jaar teruggekeerd van HandbaL Venlo, als jongste aanwinst. Verder zullen vanuit het tweede team enkele talentvolle speelsters aansluiten bij de selectie. De samenwerking met trainer/coach Marcel van Lier werd opnieuw met een jaar verlengd. Hij begint aan zijn zevende seizoen in Breetse dienst.

Auteur: Marcel van Lier