Slotseconde nekt BSAC

Onze mannen waren al vroeg in de sporthal voor de wedstrijd tegen MenG Optimo. Aan de motivatie lag het niet, iedereen was gebrand om te winnen. Nadat ze het goede voorbeeld zagen van de heren 2 en dames 2, konden ze dan eindelijk het veld op om te laten zien wat ze zelf konden.

De wedstrijd ging vanaf het begin gelijk op, beide keepers konden om beurten de bal uit hun net halen. Er werd collectief gewerkt aan een sterke verdediging en dit pakte goed uit. Ook in de aanval moest er hard gewerkt worden om er door te komen, aangezien MenG het blokken tot kunst verheven had. De rust kwam bij een stand van 12-11 in het voordeel van de thuisploeg.

De tweede helft begon met maar liefst 10(!) minuten zonder doelpunt. Daarna kwamen beide teams weer een beetje op gang en werd er weer gescoord. Beide teams leerden langzaam waar de kansen lagen en gingen daar de punten pakken. Net voor het einde was de stand 23-23. twee seconden voor het einde kreeg MenG Optimo een allerlaatste kans en deze werd verzilverd tot het winnende doelpunt. Eindstand 23-24, de punten gingen mee naar Gulpen.

Volgend weekend wederom een vrij weekend voor onze jongens. 12 November is de eerstvolgende wedstrijd thuis tegen Rapiditas. Het beginsignaal zal klinken om 14:30.