Dames 2 wint spannende derby

Dit weekend stond het uitduel tegen de hoofdmacht van Blerick op het programma. Omdat dit de eerste serieuze wedstrijd van het seizoen was, beide ploegen hadden al hun wedstrijden tot nu toe gewonnen, voelde je voor de wedstrijd de spanning. Aan het begin van de wedstrijd duurde het even voordat we echt op gang kwamen. We moesten namelijk anders verdedigen dan we gewend waren. In de loop van de eerste helft kwamen we op voorsprong, echter Blerick kwam voor de rust weer langszij (ruststand 12 – 12).

Na de oppeppende woorden in de rust door onze coach Peter, kwamen we echt in ons ritme en scoorden we met enkele flitsende aanvallen goal na goal. Ook Elle stond, in haar eerste competitiewedstrijd van het seizoen, na haar blessure,  goed te keepen. 5 Minuten voor het einde stonden we met 20 – 16 voor. Daarna maakten we enkele onnodige fouten waardoor Blerick weer terug kwam tot 20 – 20 . In de laatste 1,5 minuut pakten we de draad weer op en maakten het af. De eindstand was 21 – 22 in ons voordeel.

Door een goede verdediging en super inzet was deze overwinning dik verdiend. Heel veel dank aan Eefje Kersten (dames recreanten) en Linda Roeven (DS3) voor het uithelpen.

Volgende week zondag 19-11-2017 komt Wijnandia DS1 in Maasbree op bezoek. De afworp is om 15:20 uur. Er wordt op die dag al vanaf 13.00 uur door verschillende teams gehandbald in d’n Adelaer, te beginnen met BSAC DS3 tegen Born DS3. TOT ZONDAG!!!