Dames 2 behoudt koppositie

De dames 2 van BSAC reisden zaterdagavond 25-11 naar het Zuid-Limburgse Oirsbeek. De wedstrijd van de Breetse koploper tegen middenmoter Zwart-Wit werd niet eenvoudig. Beide ploegen kenden een stroeve start. Na 10 minuten spelen stond het pas 1-1. De teams waren allebei gretig, maar er was veel balverlies. Onzorgvuldigheid leidde ertoe dat de Breetsen in de rust tegen een achterstand aankeken van 8-7.

Direct na rust kwam BSAC terug, maar wist niet door te drukken. De wedstrijd bleef op en neer golven. De Breetsen kwamen zelfs achter te staan met 14-12. Door echter het eigen spel te blijven spelen, te blijven gaan voor kansen, sterk te verdedigen en goed keeperswerk, wist BSAC in de eindfase toch de wedstrijd naar zich toe te trekken. Van een 16-16 werd de eindsprint ingezet naar een zwaar bevochten maar verdiende overwinning van 16-20. BSAC behoudt daarmee haar koppositie in deze poule waar de verschillen bovenin klein zijn. Volgende week zondag staat de belangrijke wedstrijd tegen de nummer 2, LimMid, op het programma. De dames spelen thuis om 13.05 en alle support is welkom!