Sterrenensemble BSAC vijzelt doelsaldo op

Op 26 november stond voor Heren 2 de thuiswedstrijd tegen Acritas uit Bakel op het programma. Op papier een tegenstander waarvan gewonnen zou moeten worden. Dit gelet op de tussenstand tot en met afgelopen speelronde. Vooraf werd door de succescoaches Daan en Paul, wederom gehuld in de inmiddels bekende rode stropdassen, gehamerd op het constant spelen op tempo.

Na het eerste fluitsignaal werd onder toeziend oog van het massaal toegestroomde publiek wat angstig begonnen. De heren van Acritas namen brutaal een 0-1 voorsprong. Dat was het sein voor Heren 2 om extra ‘gaas’ te gaan geven. Binnen een mum van tijd werd de achterstand omgebogen in een voorsprong van 5-1. Omdat Acritas met name succes had via de cirkel, maar de heren van Bree inmiddels goed wakker waren, werd een ruststand bereikt van 17-8 in het voordeel van de thuisploeg.

Tijdens de rust werd nogmaals door onze succescoaches gehamerd op de snelle aanval. Omdat we de zaakjes in de verdediging ook prima op orde hadden werd door de heren van Acritas in de tweede helft maar liefst 21 minuten niet gescoord. Zelf werd er volop gescoord wat resulteerde in meer dan 30 doelpunten. Uiteindelijk stond na 60 minuten hoogstaand handbal van de thuisploeg een eindstand van 38-11 op het bord. Al met al zeer positief voor het doelsaldo. Positief is ook te vermelden dan alle veldspelers (9 in totaal) één of meerdere keren hebben gescoord.

Na deze klinkende overwinning is Heren 2 opgeklommen naar plek 4 op de ranglijst. 2 punten achter het leidend trio Manual, HBS en Apollo. Komende zaterdag staat de uitwedstrijd tegen Jupiter op het programma. We gaan hier weer proberen een goed resultaat neer te zetten.