Dames 2 verstevigt eerste plek

Door te winnen van de nr 2, LimMid, heeft Dames 2 een belangrijke stap gezet en hun koppositie in de competitie verstevigd. De wedstrijd die gespeeld werd in Maasbree ging de eerste helft redelijk gelijk op. Beide ploegen stonden verdedigend goed, wat ertoe leidde dat er weinig werd gescoord. En het spel was fel, er waren geregeld tijdstraffen en gele kaarten. Daarbij moet gezegd worden dat BSAC ook wel wat kansen liet liggen. Mooi uitgespeelde aanvallen werden niet verzilverd, mede doordat de keepster van LimMid sterk stond. In de rust keek de thuisploeg tegen een nipte achterstand van 6-7 aan.

Na de pauze kwam BSAC sterk terug. De schoten gingen nu wel in het net en dit leidde tot een voorsprong van 13-9. Op het einde van de wedstrijd leek het of de concentratie wat verslapte. LimMid kreeg nog een opleving en wist terug te komen tot 15-14. BSAC liet de winst echter niet meer glippen en won met 17-14. Een verdiende en belangrijke overwinning.

Volgende week is de laatste wedstrijd voor de winterstop en de dames zijn van plan de mooie reeks van overwinningen ongeslagen af te sluiten.