BSAC smurft nipt van Smurfen United

Zo, die cliché grap is ook gemaakt,  nu tijd voor het verslag.

Afgelopen zaterdag speelde BSAC 1 tegen Smurfen United. Vorig jaar werd hier thuis van gewonnen, dus vol goede moed gingen onze jongens de wedstrijd in. Om half 8 was het beginsignaal en onder begeleiding van een klein publiek deed de pupil van de week een schot op doel. Helaas telde dit doelpunt niet mee. Vervolgens kon dan het echte beginsignaal klinken.

In de eerste helft werd sterk begonnen door de thuisploeg. Er werd goed verdedigd en doelpunten vielen er ook genoeg. Toch werd er in het laatste kwartier voor rust toch veel fout gedaan in de dekking. Aanvallend waren er genoeg kansen, maar kon BSAC deze niet verzilveren. De ruststand was 10-13 in het voordeel van de Smurfen.

In de rust werd er gehamerd op de communicatie, die tijdens de eerste helft niet of nauwelijks aanwezig was. In de tweede helft werd daar echter geen gehoor aan gegeven, waardoor de Smurfen hun spelletje rustig konden uitvoeren. In de slotminuten van de wedstrijd werd er ineens volop gecommuniceerd en werd het gat nog verkleind tot een verschil van 4. Als de hele wedstrijd zo gegaan was als de laatste minuten, had BSAC blij kunnen zijn. Helaas was dit niet het geval, de eindstand was dan ook 23-27 in het voordeel van de bezoekers.

Ook Heren 1 gaat genieten van een al dan niet verdiende vakantie, nodig is hij wel. Hopelijk staan op 14 Januari weer in de goede richting, BSAC speelt dan tegen Gemini. Tot op heden is BSAC ondanks de 8ste plaats de enige ploeg die van ze wist te winnen, hopelijk kan dit nogmaals gedaan worden.

Fijne feestdagen, een voorspoedig 2018 en tot dan!