BSAC weer koploper-af

In een rechtstreeks duel om de eerste plaats in de hoofdklasse C verloren de BSAC-vrouwen afgelopen zondag met 20-26 van De Sprint uit Deurne. De handbalsters uit Maasbree zijn hierdoor naar de tweede plek gezakt.

Het is al wekenlang stuivertje wisselen aan kop van de ranglijst. De strijd om de bovenste posities blijft ongemeen spannend. Het verschil tussen de nummers één en vijf bedraagt slechts drie punten. BSAC had zondag echter als eerste een gaatje kunnen slaan en leek aanvankelijk ook op de goede weg. De lijstaanvoerder speelde een sterke eerste helft, pakte een maximale voorsprong van vier doelpunten (11-7) maar verzuimde door te drukken. De ene na de andere opgelegde kans werd gemist. De Deurnese keepster hield haar team in de wedstrijd en zorgde er voor dat de marge slonk tot één treffer bij rust: 12-11. Toch leek er geen vuiltje aan de lucht voor de gastvrouwen. BSAC kon na de hervatting echter niet meer aanknopen bij het goede spel van vóór de pauze en zakte steeds verder weg. Veelvuldig balverlies speelde de ploeg parten en ook lag het tempo veel te laag. Uiteindelijk werd de wedstrijd binnen luttele minuten beslist. De Sprint spurtte weg, sloeg met enkele snelle breaks meedogenloos toe en gaf de zege vervolgens niet meer uit handen.

Na de feestdagen begint de tweede competitiehelft. BSAC opent het nieuwe jaar op zondag 7 januari met een thuiswedstrijd tegen hekkensluiter Noav.