HS1: Punten belanden aan andere kant van de Maas.

Nadat vorige week BSAC aan de zegekar gebonden werd door de nummer 1 van de ranglijst, stond deze week de nummer 3 op het programma. Vanuit de andere kant van de Maas kwamen de mannen van Hercules’81 uit Reuver. De vorige keer werd met 6 doelpunten verloren. Misschien was er deze keer meer te halen.

Onder begeleiding van maar liefst twee pupillen (of vier, ligt er aan hoe je het bekijkt) kwam BSAC onofficieel op een voorsprong van 2 punten. Vervolgens klonk het officiele startsignaal van de wedstrijd en begonnen beide teams weer bij een stand van 0-0.

In de eerste helft ging het erg gelijk op. Heel kort kwam BSAC op voorsprong (3-2) maar dit mocht niet lang duren. Hercules nam het stokje over,  maar liep niet ver uit. Normaliter straft Hercules alle fouten van de tegenstander af, maar die fouten werden deze keer tot een minimum beperkt, waardoor Hercules niet verder uit kon lopen voor de rust. Er werd afgefloten bij een ruststand van 10-12.

Er werd in de rust verteld wat we moesten doen en waar we op moesten letten bij de tegenstander. Dit ging met vlagen goed. Hercules kon nog een stukje uitlopen, maar het gevreesde grote gat werd niet geslagen door uitstekend keeperswerk van onze Nick. De wedstrijd werd uiteindelijk afgefloten bij een eindstand van 20-26.

De volgende twee wedstrijden zullen allebei in Gulpen zijn. Aankomende zondag zullen we aantreden tegen Meng Optimo 1, terwijl donderdag 1 februari hun reserves staan te trappelen om tegen ons te spelen. Tot volgende week!