Leon Geraads nieuwe trainer Heren 1

Leon Geraads (49) uit Blerick wordt de nieuwe trainer-coach van Heren-1. Hij neemt het stokje na afloop van het seizoen over van Stefan Rudolph.
Van Stefan, die na één jaar stopt, is bekend dat hij een indrukwekkend CV heeft. Maar ook zijn opvolger kan bogen op een staat van dienst die gezien mag worden. Leon, een kind van HVB (Blerick), begon zijn trainersloopbaan tien jaar geleden bij de mannenhoofdmacht van de club waar hij opgroeide en ook zelf jarenlang speelde. Het team speelde destijds, en ook nu weer sinds enkele jaren, in de landelijke hoofdklasse. In 2010 werd besloten een combinatieteam te formeren met HV Eksplosion, de Blerick Eksplosion Combinatie (BEC). Leon werd bij deze ploeg assistent van hoofdcoach en veelvuldig international Diana Mouton. Een jaar later ging hij een nieuwe uitdaging aan als assistent-trainer bij eredivisionist HandbaL Venlo, waar hij bij het vrouwenteam achtereenvolgens de rechterhand was van Henk Rutten, Sjors Röttger en Gino Smits. In 2013 volgde de overstap naar de mannen van Wittenhorst, uitkomend in de hoofdklasse. In het seizoen 2014-2015 had Leon de handbalsters van eersteklasser Swift 2000 uit Roermond onder zijn hoede. Daarna keerde hij terug op het oude nest om zich te ontfermen over de sterk verjongde damesselectie, die dit seizoen met ons eigen tweede damesteam verwikkeld was in een spannend gevecht om het kampioenschap in de 2de klasse.