HS1 – BSAC haalt eerste punten binnen

Voordat het competitieschema bekend werd was het bij de mannen van BSAC al bekend, de wedstrijd die in het eerste weekend van oktober gespeeld zou worden, werd een lastige. Maar liefst 6 spelers zouden afwezig zijn, maar de wedstrijd moest gespeeld worden.

Ook het tweede team had een wedstrijd, waardoor uiteindelijk met negen(!) wedstrijdfitte spelers afgereisd werd naar Heythuysen. Vooraf één duidelijke taak, spaar je energie zolang als nodig is. Na ongeveer 30 seconden was Thomas dit alweer vergeten, hij onderschepte de bal en sprintte naar voren om de bal in het doel van de tegenstander te leggen. De rest van de eerste helft bestond voornamelijk uit lange aanvallen op een laag tempo. Mees was op dreef en smeerde een paar ballen gevaarlijk hard in het doel. Ondanks dat werd het verschil tussen beide ploegen niet groter dan 1 doelpunt. Gelukkig was dit wel de hele eerste helft in het voordeel van BSAC, maarja, dat hebben we al een keer eerder meegemaakt dit seizoen. De ruststand was 10-11 in het voordeel van de uitploeg.

In de rust werd de balans opgemaakt, wat ging er goed, wat kon er beter. Leon gaf een paar tips om verdedigend de touwtjes in handen te houden en er werd afgefloten voor de tweede helft. Aan het spelbeeld veranderde weinig, het verschil bleef tot 7 minuten voor het einde maximaal 1 doelpunt. Nick stopte een belangrijke strafworp, waardoor BSAC op 2 doelpunten verschil kon komen. Een strafworp die er aan de andere kant iets later wel in ging, door een goed schot van Funs. BSAC wint, onlangs het geringe aantal spelers, met een eindstand van 16-19.

Volgende week mag heren 1 weer met een goedgevulde bank spelen, deze keer tegen Hercules’81 HS1. De afworp is om 17:15 in sporthal d’n Adelaer.