DS1: BSAC verspeelt kostbare punten

Op bezoek bij het hoger geplaatste Ventura had BSAC voor het eerst sinds weken uitzicht op een goed resultaat.

De handbalsters uit Maasbree vielen echter opnieuw ten prooi aan een kort maar hevige inzinking en verloren met 26-21.

Ditmaal kwam het dipje op een wel heel ongelukkig moment. BSAC keek na een valse start (4-1) de hele eerste helft tegen een achterstand aan, maar wist het verschil na rust met sterk aanvalsspel en goed verdedigingswerk terug te brengen tot één doelpunt: 16-15. Ventura wankelde, maar doordat het beslissende duwtje uitbleef kon de ploeg uit Schiedam zich op tijd herpakken en het povere duel definitief naar zich toe trekken. De bezoeksters waren het goede ritme in één klap weer kwijt. Binnen luttele minuten was de vijfde opeenvolgende nederlaag een feit.

Op die ene fatale terugval na was BSAC geenszins de mindere ploeg. De Breetse handbalsters missen echter momenteel de slagkracht en overtuiging om een stevige vuist te kunnen maken. Bovendien ontbreekt de scherpte, ook afgelopen zaterdag werden veel doelrijpe kansen jammerlijk om zeep geholpen. Het contrast met de puike seizoensstart is levensgroot. Tijd om de boel te resetten naar de beginstand is er echter (nog) niet. Donderdag is streekgenoot HandbaL Venlo 2 de tegenstander in de tweede ronde van het nationale bekertoernooi. In de competitie was de huidige nummer drie van de tweede divisie een maand geleden nog te sterk. De Venlosen begonnen na de gewonnen derby aan een sterke opmars, waar BSAC juist verder afgleed op de ranglijst. Voor de thuisploeg is het daarom vooral zaak om zelfvertrouwen te tanken voor het belangrijke slotduel van 2019 tegen Westlandia, concurrent in de strijd om lijfsbehoud. Zondag ontmoeten beide teams elkaar om 14.15 uur in Maasbree. De bekerwedstrijd wordt eveneens voor eigen publiek gespeeld, de afworp is om 19.30 uur.

cover Archief HSP

foto Rob Creemers